sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Alkuvauhdit

Laihdutus on lähtenyt hyvin käyntiin. Syömistä seuraan kalorilaskurin avulla edelleeen, olen jäänyt siihen melkein koukkuun. Liikuin tällä viikolla 4 kertaa (luistelua, spinning, body pump ja reipas kävely), mihin olen tyytyväinen. Joulukilot ovat jo hävinneet, mutta tästä se urakka vasta alkaakin. Motivaatio on ollut hyvä, eikä ole liiemmin ollut himoja tai ongelmia syömisen kanssa. Olen sallinut itselleni pienet määrät herkkuja, jos niitä on tehnyt mieli. Esimerkiksi eilen halusin kermalikööriä. Otin nättiin pikkulasiin 1 ruokalusikallisen likööriä, ja nautiskelin sen hitaasti sohvalla. Hämmästyneenä totesin, että sehän riitti tyydyttämään himon!

Aiemmista laihdutusyrityksistä poiketen olen nyt kiinnittänyt huomiota siihen, että saan tarpeeksi kuitua, ravintoaineita ja proteiinia. Eli pyrin syömään monipuolisesti ja paljon kasviksia. En juurikaan säästele kaloreita illalle, vaan syön kunnon aamupalan ja lounaan, kun aiemmin koitin valita niille vain mahdollisimman kevyitä juttuja. Ja sehän ei toiminut, kun illalla oli kova nälkä, ja ratkesin tyydyttämään energiantarpeen karkeilla. Hölmöä, sillä niistähän ei edes saa niitä kehon kaipaamia ravinto- ja rakennusaineita. Nyt ei ole ollut mitään tuollaisia ongelmia. Olen saanut pidettyä päivässä keskimäärin 500 kcal vajeen (välillä vähän enemmän, välillä vähemmän). Olo on hämmästyttävän hyvä, ja huomasin ajattelevani, että näinhän voisi jatkaa vaikka loppuikänsä! Eli, näissä fiiliksissä on hyvä jatkaa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti